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Offline Horace2002

moteur s'arrête quand on enlève le choke
« on: October 23, 2023, 10:20:37 AM »
Bonjour à tous,
Nouveau sur ce forum (et passé par la case présentation), j'ai un petit problème sur mon quad CFmoto 500 2A de 2013.
Il démarre nickel avec le choke, mais s'arrête dès que je retire ce choke.
Je dois donc rouler tout le temps avec le choke pour avancer.
J'ai remplacé la bougie, bien nettoyé le filtre à air mais le problème subsiste.
S'agirait-il d'un problème de carburateur ?
Merci d'avance pour vos avis éclairés.

Translated:

Hello everyone,
New to this forum (and went through the presentation box), I have a small problem on my CFmoto 500 2A quad from 2013.
It starts fine with the choke, but stops as soon as I remove the choke.
So I have to ride with the choke all the time to move forward.
I replaced the spark plug, cleaned the air filter but the problem persists.
Could it be a carburetor problem?

Thank you in advance for your expert advice.
« Last Edit: October 23, 2023, 11:31:24 AM by NMKawierider »

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Offline NMKawierider

Re: moteur s'arrête quand on enlève le choke
« Reply #1 on: October 23, 2023, 11:37:02 AM »
Bonjour à tous,
Nouveau sur ce forum (et passé par la case présentation), j'ai un petit problème sur mon quad CFmoto 500 2A de 2013.
Il démarre nickel avec le choke, mais s'arrête dès que je retire ce choke.
Je dois donc rouler tout le temps avec le choke pour avancer.
J'ai remplacé la bougie, bien nettoyé le filtre à air mais le problème subsiste.
S'agirait-il d'un problème de carburateur ?
Merci d'avance pour vos avis éclairés.

Translated:

Hello everyone,
New to this forum (and went through the presentation box), I have a small problem on my CFmoto 500 2A quad from 2013.
It starts fine with the choke, but stops as soon as I remove the choke.
So I have to ride with the choke all the time to move forward.
I replaced the spark plug, cleaned the air filter but the problem persists.
Could it be a carburetor problem?

Thank you in advance for your expert advice.

It's likely a fuel problem and could be just water in the bowl..enough to cover the main jet. Drain it and see. It could also be a supply problem such as a plugged petcock, stuck vent check valve. It could also be very low compression due to warn rings or leaking valves. Set the valve lash and take a compression test for that.

Translated:

Il s'agit probablement d'un problème de carburant et il pourrait s'agir simplement d'eau dans le bol... suffisamment pour couvrir le jet principal. Égouttez-le et voyez. Il peut également s'agir d'un problème d'alimentation tel qu'un robinet d'essence bouché ou un clapet anti-retour de ventilation coincé. Il peut également s'agir d'une compression très faible en raison d'anneaux d'avertissement ou de fuites de vannes. Réglez le jeu des soupapes et effectuez un test de compression pour cela.
2015 Z Force 800 53/Trail EPS
Custom Air Intakes | Custom Exhaust Mod | SuperATV Harness | Custom Fenders | Custom Skid/Rock Sliders | 27" GBC Grim Reapers | Seizmik Mirrors |Конструктор Doors | Dr Pulley Sliders | 1.5" Wheel Spacers | BENZ Silencer (as needed) | SATV Flip Windshield W\ Rear Shield | Dual Light Bars | Diamond Plate Storage |7- 9.7" GPS Systems | Bandit Springs Rear & Gen-3 Shocks Front | Cage Chop Mod

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